Sem (links) en Tim met in het midden de ‘snackie’. (Foto: AvdH)
Sem (links) en Tim met in het midden de ‘snackie’. (Foto: AvdH)

Tim en Sem combineren stage met goed doel

Algemeen 430 keer gelezen

Bleiswijk – Een maatschappelijke stage bij Tupperware komt niet zomaar op je pad. Tim Daalman en Sem van Luin kennen het bedrijf via Sems moeder Monique en zagen wel mogelijkheden. Naast kennis opdoen over marketing en ondernemen trok het hen aan om er een goed doel aan te verbinden.

Door Andrea van der Houwen

De vierdeklassers van de Melanchthon Business School gingen vol goede moed op pad om de ‘snackie’ aan de man te brengen. De ‘snackie’ is een mini lunch box en € 1,50 van elk verkocht exemplaar gaat naar het Wilhelmina Kinderziekenhuis. “Ze gaan de muren in het ziekenhuis opfleuren en speelgoed kopen,” weet Sem. “Heel fijn want het is echt niet leuk om daar te liggen.” Wie denkt dat de twee op een gespreid bedje terecht kwamen heeft het mis. “Ik denk dat ik juist voor hen strenger ben dan dat ik voor ieder andere stagiair zou zijn geweest”, zegt Monique die manager is bij Tupperware en haar teamleider bereid vond om de stageopdracht te beoordelen. Sem en Tim schieten in de lach. “Dat klopt. Wij moesten zelfs mee naar een bijeenkomst voor consulenten om ons plan te presenteren.” “Best wel spannend”, vult Tim aan.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant