Directeur Gijs van der Helm vertelde dat hij er trots op is hoe het bedrijf zich in de loop van de jaren heeft ontwikkeld.  "We vieren ieder jubileum en elk succes", aldus Gijs. (foto Dean Kuijsten)
Directeur Gijs van der Helm vertelde dat hij er trots op is hoe het bedrijf zich in de loop van de jaren heeft ontwikkeld. "We vieren ieder jubileum en elk succes", aldus Gijs. (foto Dean Kuijsten)

VanderHelm Bedrijven viert ook het 45-jarig bestaan groots

Actueel 563 keer gelezen

Berkel en Rodenrijs - Ieder jubileum en ieder succes – klein of groot – mag gevierd worden. Dat is de instelling bij VanderHelm Bedrijven. Wijd en zijd bekend van De Helmhoek, op Bedrijvenpark Oudeland in Berkel en Rodenrijs.

Deze in 1979 door Kees van der Helm en Marja van der Helm-Van der Meer opgestarte onderneming bestaat 45 jaar en dat werd vrijdag 2 februari groots gevierd in de tot feestzaal omgetoverde bedrijfsloods van de onderneming. Tussen de 300 en de 400 mensen hadden daar een heel gezellige namiddag/beginavond. Een trotse directeur Gijs van der Helm noemde het een Vrijdagmiddagborrel XXL. De vrijmibo is bij VanderHelm nog altijd een traditie zoals dit familiebedrijf wel meer tradities koestert om in ere te houden. De onderneming is gestaag gegroeid tot een omvang van rond de 130 medewerkers die op een heel breed terrein - op het land en in het water - actief zijn met en voor van alles. Maar nog altijd wordt gepoogd de collegiale omgang persoonlijk en warm te houden. Namens de medewerkers overhandigde manager Addy Heijboer aan de directie een ‘symbolische boom’ die bij De Helmhoek zal worden geplant als teken van blijven werken aan een duurzamere wereld!

No nonsens

VanderHelm Bedrijven is een no nonsens onderneming waar iedereen zich tot het uiterste inspant om topkwaliteit te leveren. “We willen onze klanten zo bedienen dat ze beter worden van ons, zodat ze de volgende keer weer een beroep op ons doen”, aldus Gijs van der Helm.
Ook bij het organiseren van een jubileumfeest moet kwaliteit hoog in het vaandel staan. Daarom was De Koning BBQ uit Berkel en Rodenrijs genodigd om de catering te verzorgen. Zowel vloeibaar als qua vast voedsel ontbrak het de feestgangers tussen vier uur ‘s middags en acht uur ‘s avonds aan niets. Familie, vrienden, Pijnackerse buren van vroeger, Berkelse buren van nu; ze waren er allemaal en de sfeer was van begin tot eind super gezellig. Slechts voor korte tijd onderbroken voor een ‘officieel’ deel waarbij Gijs van der Helm kort het woord voerde, evenals mede-directeur Anton Dijkshoorn. Natuurlijk noemde Gijs zijn moeder Marja, zijn broer Joost - die ook in het bedrijf werkt - en memoreerde hij zijn te vroeg overleden vader Kees, de oprichter van het bedrijf die in 1979 als ingenieur op een tractor ging zitten om een agrarisch loonbedrijf te starten dat later uitgroeide tot een allround onderneming op het gebied van infra, milieu, grond- weg- en waterbouw en niet te vergeten ecologie. Ontwikkeling, onderzoek, advies en uitvoering: VanderHelm Bedrijven beheerst het hele pakket. De slogan ‘bodembrede dienstverlener’ voldeed niet meer, sinds de overname van De Aquanoom, een paar jaar terug. Het bedrijf richt zich op land én water. Er is lang nagedacht over een nieuwe slogan en het is geworden: ‘Het begint bij VanderHelm’. Daarmee wordt uitgedrukt en bedoeld dat VanderHelm Bedrijven graag zo vroeg mogelijk bij ieder project betrokken is, om vanuit een schat aan kennis en ervaring mee te denken over de beste aanpak. Een slogan mag nooit te lang zijn, maar eigenlijk wordt bedoeld: ‘Het begint, het verloopt en het wordt afgerond bij, met en door VanderHelm.’

Van kassengebied tot woonwijk

Een mooi voorbeeld is het project Rijswijk-Buiten, een kassengebied dat is getransformeerd tot woonwijk. VanderHelm Bedrijven is vanaf het prille begin in 2006 tot heden op allerlei manieren bij betrokken. Eric van den Bosch van VanderHelm beleefde er onlangs zijn 150ste voortgangsvergadering. Zo word je als bedrijf het geheugen en het brein van een project. Vijf jaar geleden, bij het veertigjarig bestaan, heeft VanderHelm een magazine laten maken over heden, verleden en toekomst van de onderneming. Nu is er weer een magazine gemaakt, maar wat meer gericht op: wie zijn we en wat kunnen we voor u betekenen? Iedereen kreeg vrijdag het magazine mee. En nu op naar het vijftigjarig bestaan in 2029! 

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant

Uit de krant